4060191406 |
Ensenyament de la llengua i la literatura en el marc competencial i del plurilingüisme |
2020-2021 |
Assessorament. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
26/10/2020 - 31/5/2021 (25 hores) de 17:00h a 19:00h |
|
I-E Els Pinetons |
|
Av. Catalunya, 16 (Ripollet)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Vallès Occidental VI
|
| |
|
Activitat en format virtual. |
| |
Inscripció |
14/09/2020 - 27/09/2020 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Formació en centre de 30 hores sobre l’ensenyament i aprenentatge de la llengua de manera significativa i competencial en el marc de l’escola inclusiva. Es té previst que per una banda, hi hagi intercanvi pedagògic entre els i les mestres sobre la pròpia pràctica educativa en relació a aquest tema tenint en compte la dimensió plurilingüe; i d’altra banda, es contempla en aquesta formació dues sessions d’assessorament de persones expertes en didàctica de la llengua i la literatura i en el camp de la neurociència aplicada a l’educació. Aquesta formació busca provocar un procés de reflexió col•lectiu i de dinamització interna del centre en el qual es donin a conèixer les pràctiques educatives en l’àmbit lingüístic i es detectin aquells aspectes a millorar i aquells en els que cal continuar avançant en el recorregut lingüístic de l’escola.
|
| |
Objectius |
1.- Millorar la competència comunicativa i lingüística dels infants i dels joves en el marc del sistema educatiu inclusiu dins d’un enfocament competencial i plurilingüe.
2.-Identificar els conceptes fonamentals sobre l'ensenyament de la lectura i de l'escriptura i establir-los com a base comuna en la pràctica educativa.
3.- Enfortir el projecte educatiu del centre a través de l’intercanvi pedagògic i transferir a l’aula els continguts de la formació contribuint a la millora de l’ensenyament i aprenentatge de la llengua i la literatura.
|
| |
Continguts |
- Marc teòric en relació a la didàctica de la llengua i la literatura.
- L’infant com a aprenent: aspectes significatius de la Neurociència.
- Recorregut de l’ensenyament i aprenentatge de la llengua i la literatura al centre a les etapes d’infantil, primària i primer de l’educació secundària obligatòria.
- Anàlisi de les pràctiques educatives.
|
| |
Formador/a |
Pau Casanova Sheila Jorge
|
| |
Avaluació |
- Assistència mínima del 80% de les sessions presencials.
- Realització de les tasques contemplades en les hores de treball autònom.
- Participació activa en el debat i intercanvi pedagògic.
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència mínima del 80% de les sessions presencials.
- Realització de les tasques contemplades en les hores de treball autònom.
- Participació activa en el debat i intercanvi pedagògic.
- Emplenament de l'enquesta de valoració de l'activitat.
|
| |
Persones destinatàries |
Claustre IE Els Pinetons (Ripollet)
|
| |
E-mail |
crp-montcada@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dilluns |
26/10/2020 |
- |
- |
Sessió 2 |
dilluns |
09/11/2020 |
- |
- |
Sessió 3 |
dilluns |
23/11/2020 |
- |
- |
Sessió 4 |
dilluns |
30/11/2020 |
- |
- |
Sessió 5 |
dilluns |
18/01/2021 |
- |
- |
Sessió 6 |
dilluns |
01/02/2021 |
- |
- |
Sessió 7 |
dilluns |
22/02/2021 |
- |
- |
Sessió 8 |
dilluns |
08/03/2021 |
- |
- |
Sessió 9 |
dilluns |
22/03/2021 |
- |
- |
Sessió 10 |
dilluns |
19/04/2021 |
- |
- |
Sessió 11 |
dilluns |
10/05/2021 |
- |
- |
Sessió 12 |
dilluns |
31/05/2021 |
- |
- |
|
| |